Рекорден спонсорски договор на Дарби повдига много въпроси

Преминаването на Уейн Рууни в Дарби Каунти през януари предизвика много коментари сред футболните фенове главно заради основния спонсор на клуба, „32Red“, който подкрепи и съдейства трансфера. „Овните“ обявиха във вторник, че бившият нападател на Евертън, Манчестър Юнайтед и Ди Си Юнайтед ще се присъедини към тях в качеството на играещ-треньор за 18 месеца. След финализирането на трансфера на Рууни дойде и друга важна новина за Дарби. От клуба обявиха, че са подписали нова рекордна спонсорска сделка с „32Red“. И един друг факт Уейн Рууни ще получава по 100 000 паунда седмично, след като заиграе за „овните“. Това е изключително голяма разлика с възнагражденията в Чемпиъншип, където средната седмична заплата е 20 000 паунда. Собственикът на Дарби Мел Морис каза, че това е страхотна сделка и вече влияе положително: „Очевидно търговските възможности, които трансферът на Уейн предоставя са огромни. Благодарение на него ни бе предложена рекордна сделка с основния ни спонсор на фланелките „32Red“. Ние искаме да използваме участието на Уейн и подкрепата на спонсора ни за нашите обществени инициативи, разширявайки работата като програмата „Team Talk“ за психично здраве, която се подкрепя от нашия тръст и „32Red. Това са ключови инициативи за нас като клуб и демонстрират предимствата на търговските инициативи, които наистина са съобразени с целите на цялата общност около Дарби“, сподели Морис. Рууни избра да играе с № 32, въпреки че номерата 7, 12, 13, 15 и 18 са вакантни и това също е интересен момент. Много от феновете коментираха, че това си е чист рекламен трик и попитаха дали тази сделка няма да наруши финансовият феърплей. Генералният мениджър на „32Red“ Нийл Банбъри също защити действията на спонсора. „Това рекордно споразумение е важна стъпка за нас, тъй като продължаваме да развиваме модела на спонсорството, за да се възползваме максимално, както в клуба, така и от общественото внимание. По-рано тази година инвестирахме в„Team Talk“, общ проект с тръста на Дарби Каунти, който се занимава с психичното здраве на мъжете в града. Това наше партньорство с тръста и разширените отношения с футболния клуб на околията Дарби показва нов модел за спонсорство на футболни клубове“, смята Банбъри. 61% от отборите в първите две нива на английския футбол са спонсорирани предимно от компании за залагания. Четиридесет и пет процента от тези във Висшата лига имат реклами на компаниите на фланелките си. Ирландската фирма за залагания „Paddy Power“ наскоро започна кампания „Запази собствената фланелка“, която цели да премахне спонсорите от футболните фланелки. Хъдърсфийлд, Мъдъруел и Нюпорт Каунти вече подкрепиха тази инициатива.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here